2021
Pandemia mocno zmieniła rzeczywistość, niezaprzeczalnie zapoczątkowała w Polsce cyfrową rewolucję. Na niespotykaną dotąd skalę cyfryzują się zarówno firmy, jak i urzędy. Jednak biznes jest przyzwyczajony do wyzwań i potrafi się szybko do tych zmian dostosować.
Eksperci ze świata nauki i biznesu podczas konferencji BiznesTrendy 2021 postarali się odpowiedzieć na pytania: Jak COVID-19 zmienił rynek? Jak dalej będzie wyglądał jego rozwój? Jak dostosować działalność do nowych, wirtualnych realiów rynkowych? Jak dotrzymać kroku współczesnemu światu i czy jest to w ogóle możliwe?
Prelegenci omówili naturalnie aktualne trendy: budowanie marki opartej o empatię i lojalność, ład klimatyczny, transformacja energetyczna, zabezpieczenie eksportu, zarządzanie ryzykiem prawnym, motywowanie pracowników, dbanie o relacje biznesowe, ale też o komunikację i przetwarzanie danych w Internecie.
wspaniale!
Zobacz jak było
Prelegenci
Maciej Orłoś
Prowadzenie konferencji
Moderator panelu dyskusyjnego
Krzysztof Marzec
Trendy prosto z Google: co nas czeka w marketingu i biznesie w sieci
Krzysztof Marzec, CEO Deva Group, agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO i Google Ads & Analytics. Szkolił najlepsze agencje i domy mediowe bezpośrednio na zlecenie Google. Wykładowca i autor dwóch książek z wyprzedanymi nakładami, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów on-line. Gościł na scenie kilkudziesięciu konferencji (m.in. MobileTrends, I love Marketing, SEM Camp). Pracował dla takich marek, jak: Allegro.pl, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer.
W trakcie prezentacji pokaże, jak narzędzia Google pozwalają nie tylko bardzo szybko reagować na zmieniający się rynek, ale również monitorować bieżące trendy. Same dane bez odpowiednich działań, nie zmienią się w pieniądze, dlatego przybliży również narzędzia marketingowe pozwalające na precyzyjny marketing i wysokie zwroty z działań.
Jacek Kotarbiński
Marka 5.0 - trendy w biznesie XXI wieku czy 21 roku?
dr inż. Jacek Kotarbiński – to uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w dziedzinie marketingu, rozwoju marki, innowacji i zarządzania sprzedażą. Mentor startupów i firm technologicznych. Wymieniony w rankingu 65 Polskich Osobistości Marketingu 2021 przygotowanym przez Widoczni.com. Wymieniony wśród najbardziej wpływowych i inspirujących ludzi polskiego LinkedIn.
Co się zmieniło w biznesie w 2021 roku? Jak COVID-19 wpłynął na zachowania konsumenckie? Dlaczego warto podążać za trendami i innowacjami? Jak człowiek i technologie mogą budować i monetyzować wartości? Jak zapewnić swojemu biznesowi dynamiczny rozwój bez utraty silnego kręgosłupa?
Marta Marczak
Jak budować marki w nieustająco zmieniającej się rzeczywistości?
Marta Marczak jest liderem zespołu strategii marki w PwC Polska. Ukończyła socjologię, a od 16 lat jest strategiem marketingowym. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Jest autorką strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek, również dla firm rodzinnych.
Obecnie, jako cywilizacja, mierzymy się z zupełnie nowym wyzwaniem. Doświadczenie pandemii COVID-19 odciśnie piętno na wielu aspektach naszego życia – jak będzie ono wyglądało „po” tego jeszcze nikt dokładnie nie wie, ale już dzisiaj możemy wskazać, które z dotychczasowych narracji kulturowych słabną w jego obliczu, a jakie zyskują na znaczeniu. Dlaczego warto o tym pomyśleć z perspektywy zarządzania markami? Ponieważ marka i konsument są częścią tej samej kultury i chcąc budować porozumienie między nimi, warto przyglądać się zmieniającej się tu i teraz hierarchii wartości.
Henryk Mruk
Europejski Zielony Ład a strategia przedsiębiorstwa
Profesor nauk ekonomicznych, z tytułem prof. zw. na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jest wysoko cenionym wykładowcą na wszystkich poziomach studiów, szczególnie na studiach podyplomowych i programach MBA. Jego zainteresowania badawcze dotyczą metod analizy rynku, zachowań nabywców i kształtowania szeroko rozumianej konsumpcji. Koncentrują się też na przywództwie w biznesie.
Nowe pokolenia konsumentów, milenialsi, generacja „Z”, wyznaczą nowe trendy. W orientacji rynkowej przedsiębiorstwa konieczne będzie postępowanie w pętli – potrzeby klienta – nasze działania, strategia – zadowolenie, lojalność klienta. W XXI wieku należy mieć na uwadze model edu – med., kreujący potrzeby edukacyjne oraz zdrowotne. Przeżycia będą dla nowych generacji konsumentów ważniejsze niż gromadzenie dóbr. Ich sympatia będzie po stronie przedsiębiorstw zaangażowanych we wdrażanie rozwiązań Zielonego Ładu Europejskiego.
Michał Szczepański
Ekologia a energetyka przyszłości
Michał Szczepański, Prezes Zarządu Eprosument S.A., ekspert w dziedzinie odnawialnych źródeł energii, Członek Rady Programowej Studiów OZE na Wydziale Inżynierii Mechanicznej Politechniki Bydgoskiej. Założyciel i koordynator Klastra OZE Prosument.
Wystąpienie będzie dotyczyć zmian w energetyce i rynku energii, a także kierunków, trendów rozwoju tego rynku. Omówię wyzwania, jakie w związku z tymi zmianami stoją przed firmami oraz pracodawcami. Nie zabraknie także przedstawienia sposobów na zarządzenie dynamicznie zmieniającą się sytuacją energetyczną.
Jarosław Ostrowski
Zarządzanie problemami prawnymi
Jarosław Ostrowski - radca prawny i i doradca podatkowy. Od ponad dwudziestu lat doradza w biznesie oraz dzieli się wiedzą jako wykładowca. Założyciel i wspólnik zarządzający Kancelarią Ostrowski i Wspólnicy sp. k. – największym przedsiębiorstwem prawniczym w województwie kujawsko-pomorskim. Od ponad dwudziestu lat efektywnie doradza przedsiębiorcom szerokiego spectrum branż, będąc odpowiedzialnym przede wszystkim za kwestie podatkowe, zarówno opodatkowania krajowego jak i międzynarodowego. Prawnik mówiący ludzkim głosem.
Opresyjne otoczenie biznesu i inflacja prawa są faktem. Każdy proces biznesowy przecina się z prawem, co realnie wpływa na jego ryzyko, koszty, płynność i efektywność. Tradycyjne doradztwo już nie wystarcza. Potrzebne jest aktywne, systemowe i kompleksowe zarządzanie sprawami oraz ryzykiem prawnym. Podczas wystąpienia opowiem jak to robić.
Rafał Rasmus
Wewnętrzne doskonalenie organizacji
Rafał Rasmus jest prezesem zarządu spółki Media System. Firma ta oferuje zintegrowane rozwiązania outsourcingowe wspierające rozwój organizacji - od budowy sieci sprzedaży, poprzez utrzymanie i rozwój relacji z klientami, aż po gromadzenie i zarządzanie procesami Back Office. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując na różnych stanowiskach w branży spożywczej, telekomunikacyjnej, technologicznej i outsourcingu. Lubi ludzi i pracę dla wymagających klientów. Stworzył firmę otwartą na relacje, którą rozwija wraz z zespołem gotowym podjąć każde wyzwanie, aby móc realizować ciekawe i innowacyjne projekty.
W jaki sposób zmobilizować pracownika do angażowania się w sprawy firmy? Jak automatyzować motywację zespołu? Jak osiągnąć cel biznesowy przy okazji? Jak to robimy w Media System? Ciągle doskonalenie organizacji jest jedną z odpowiedzi. W przystępny sposób przedstawię nasz sposób na podniesienie motywacji w młodym dynamicznym zespole. Omówię w kilku punktach ważne elementy zarządzania zespołem oraz wizję jaka nam przyświecała budując kulturę Media City.
Tomasz Kruszewski
Przełomowa technologia i bydgoski startup, czyli jak budować globalną markę
Tomasz Kruszewski - założyciel i dyrektor programistycznej firmy T Komp, specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania wspierającego systemy zarządzania, z którego korzysta już ponad 200 dużych, międzynarodowych organizacji. Jego 20 – letnie doświadczenie biznesowe zostało docenione wieloma nagrodami, w tym trzecim miejscem w 10. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Obecnie zajmuje się wprowadzeniem na rynek globalny opatentowanej w USA innowacji w skali światowej pod nazwą RevDeBug.
Bydgoski startup RevDeBug z powodzeniem rozwija się na rynku międzynarodowym. Zdobył amerykański patent na rozwiązanie, które umożliwia programistom łatwą identyfikację i naprawę błędów w oprogramowaniu. Założyciele firmy czerpią ze swojego wieloletniego doświadczenia w branży IT i relacji zbudowanych w Dolinie Krzemowej. Budują markę, której misją jest tworzenie programów komputerowych bez błędów.
Szymon Zdrojewski
Transformacja cyfrowa firm produkcyjnych oparta o Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT)
Od 15 lat prowadzi firmę. SPE Global Solution. Doradza firmom produkcyjnym w zakresie transformacji cyfrowej oraz rozwiązań Przemysłu 4.0 w szczególności Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT) i zastosowań robotów współpracujących. Jest członkiem krajowych i międzynarodowych projektów biznesowych oraz badawczo-rozwojowych związanych z Przemysłem 4.0 oraz inżynierią produkcji. Współtworzy budowany przez Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego Hub Innowacji Cyfrowych – IoT North Poland Hub.
Podczas prezentacji, w skondensowany sposób, omówiony zostanie jeden z wiodących obszarów Przemysłu 4.0 jakim jest Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT). Przedstawione zostaną kluczowe technologie, które składają się na funkcjonalność IIoT oraz przykłady wdrożeń rozwiązań IIoT w firmach produkcyjnych. Uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jakie korzyści niosą z sobą rozwiązania Przemysłowego Internetu Rzeczy, jakie trendy i perspektywy są z nimi związane.
Iwona Frydryszek, Krzysztof Kwaterski
Nowe zabezpieczenia gwarancyjne dla eksporterów
Iwona Frydryszek Broker ubezpieczeniowy, Prokurent PWS Konstanta S.A. - to absolwentka City University Business School w Londynie, zawodowo ekspert w zakresie ubezpieczeń finansowych, gwarancji ubezpieczeniowych oraz gwarancji zabezpieczających środki z Unii Europejskiej. Autorka artykułów prasowych dotyczących ryzyk ubezpieczeniowych.
Krzysztof Kwaterski od 1994 roku związany z Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, zaangażowany we wsparcie krajowych przedsiębiorców w ramach systemu ubezpieczeń gwarantowanych przez Skarb Państwa. Obecnie jako Menedżer Biura Ubezpieczeń Instytucjonalnych i Gwarancji KUKE zajmuje się instrumentami ubezpieczeniowymi i gwarancyjnymi dedykowanymi do instytucji finansowych oraz bezpośrednio do eksporterów.
Jak PFR i KUKE chce wspomóc rozwój eksportu w kolejnych latach? Jak dzięki gwarancji płatniczej można podnieść limit w banku lub u faktora? Gwarancja płatnicza na rzecz dostawcy produktów nową formą zabezpieczenia. Jak dzięki gwarancji KUKE można zrealizować nową inwestycję?
Dziękujemy!
Partner strategiczny
Województwo Kujawsko-Pomorskie
Konferencja jest współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020